Bilstein, een lange geschiedenis

Sommige bedrijven bestaan al veel langer dan je wellicht zou denken. Neem nou Bilstein als voorbeeld, een bedrijf dat al in de 19de eeuw opgericht werd door August Bilstein als AUBI, een bedrijf dat zich bezig hield met ramen. Want dit bedrijf begon net als vele andere helemaal niet met de autobranche. Dat kon ook niet, ten tijde van de oprichting was het 1873. Door de jaren heen werd het bedrijf bekend, maar het duurde tot het Interbellum voordat het bedrijf zich bezig ging houden met de auto’s. In 1928 kwam het bedrijf met de eerste chromen bumper voor de auto en met de komst van de snelwegen in de jaren erna was de weg vrijgemaakt voor het succes van een bedrijf dat we tegenwoordig allemaal kennen.

Duitse kwaliteit auto onderdelen
Van 1954 tot nu

In de afgelopen 60 jaar is het bedrijf uitgegroeid tot het Bilstein dat we nu kennen, met de onderdelen die wereldwijd een grote naam gemaakt hebben. Veel bekende racers zweren bijvoorbeeld bij de onderdelen van dit bedrijf, dit zou de wegligging zonder twijfel bevorderen en daarnaast zou het een stuk meer veiligheid geven voor de mensen in de auto. Het zijn niet alleen de professionals die het bedrijf hoog in het vaandel hebben staan, ook de car tuning business is zeer bekend voor het op handen dragen van dit merk. Het zijn de betaalbare onderdelen met een breed assortiment en vele onderdelen, en dat maakt een onderdelenfabrikant al snel populair.

De kracht van Bilstein:

  • Een sterke naam door de geschiedenis heen
  • Altijd innovatief en daarmee vooruitstrevend
  • Veel aftersale punten
  • Goede kwaliteit voor een eerlijke prijs
  • Een bereikbaar merk dat bekend geworden is door hard werken
  • Duitse kwaliteit
  • Hoog aangeschreven door de mensen die er verstand van hebben

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *